سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه فارسی ICTTCI

 

زکات دانش بذل آن به مستحقّش و واداشتن نفس در عمل به آن است . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?میلاد حسینی شفا

سه شنبه 84/8/10  ساعت 2:57 عصر

گزارشی از بازار کامپیوتر

 اگر در هفته‌های گذشته پیگیر اخبار بازار کامپیوتر بودید حتما در جریان هستید که با شروع ماه رمضان طبق رسم هر ساله با کسادی و رکود مواجه بود. متاسفانه در هفته گذشته نیز این کسادی ادامه داشت چه بسا که اوضاع بازار خراب‌تر نیز شده بود چون هفته گذشته به دلیل تقارن با شب‌های احیا بازار خرید و فروش نیز کساد بود.

به گفته آقازاده مدیرعامل شرکت همراه سیستم طلایه در روزهای شنبه و یکشنبه بازار بدی نداشتیم ولی از روز دوشنبه تا آخر هفته بازار خوب نبود و با رکود پی در پی مواجه بودیم. تنها خرید و فروشی هم که صورت گرفت مربوط به بازار CPU بود و تقاضا برای خرید CPU بالا بود.
به گفته آگاهان بازار پیش‌بینی می‌شود که طی هفته جاری بازار بهبود یابد و خریدهای اماکن دولتی و استفاده‌کنندگان عادی تجهیزات کامپیوتری طبق روال گذشته درآید.

لپ‌تاپ‌های جدید
بازار لپ‌تاپ‌ها هم تابع سایر تجهیزات بازار بوده و دچار همان سکون و کسادی بوده ولی یک مدل لپ‌تاپ‌ وارد بازار شده که اوضاع‌بازار لپ‌تاپ‌های قدیمی با مارک‌های HP، توشیبا و غیره را خراب کرده چون لپ‌تاپ‌های جدید هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت با لپ‌تاپ‌های قدیمی متفاوت است به این صورت که این لپ‌تاپ‌های جدید با قیمتی ارزان ارائه می‌شود همچنین دارای خصوصیاتی همچون ضد ضربه و ضد آب بودن آنها باعث شده کهuser ها به سمت لپ‌تاپ‌های جدید روی بیاورند و این امر نیز کسادی و عدم تقاضا برای خرید لپ‌تاپ ها با مارک‌های قدیمی را در پی دارد و به قول معروف لپ‌تاپ‌های قدیمی روی دست فروشندگان می‌ماند.

از تجهیزات شبکه چه خبر؟
در بخش تجهیزات شبکه نیز همانند سیار قطعات و تجهیزات با کسادی و رکود مواجه بودیم اما یک تحرک و تحولی که صورت پذیرفت مربوط به بازار کابل‌های <بلدن> بود.
همان طور که می‌دانیم این کابل‌های شبکه از پرمصرف‌ترین کابل‌های مورد استفاده است و مراکز و سازمان‌های دولتی جهت رفع نیازشان و همچنینuser ها مردم عادی از این کابل‌ها استقبال خوبی دارند، اما این مدل از کابل‌ها که اورجینال و اصل آن نیز هست طی هفته گذشته در بازار کمیاب شده چون همانطور که ذکر شد تقاضا برای خرید آن زیاد است.
در بازار مادربردها نیز این مساله به چشم می‌خورد که تقاضا برای خرید مدل LGA بیشتر مصرف‌کنندگان چه نهادها و سازمان‌های دولتی و چه مردم عادی بالا است و CPU سوکت 478 P در بازار کمیاب شده که تقاضا برای خرید این مدل از CPU کم است اما در عوض بیشتر خریداران به خرید CPU مدل777 LGA روی آورده‌اند.

مانیتور LCD همچنان داغ‌
همان طور که طی هفته‌‌های گذشته اشاره شد کلا بازار مانیتورهای LCD داغ است و این روند همین طور ادامه دارد و خرید و فروش به نحو خوبی صورت می‌گیرد و تقاضا برای این مدل از مانیتورها بالا است اما بازار مانیتورهای CRT فوق‌العاده بد است و تقاضا بسیار کم است. دیگر، شرکت‌های تولیدکننده مانیتورهای CRT از جمله هاسنول، سامسونگ و LG می‌بایست که فقط به تولید مانیتورهای LCD فکر کنند و به تولید تجهیزات دیگر نیندیشند اما این شرکت‌‌ها به این کار تمایلی ندارند چون تولید فقط مانیتورهای‌ LCD دارای سود پایینی است ولی تولید مانیتورهای CRT برای شرکت‌‌های تولیدکننده با سود بالایی همراه است. ولی به هر حال طی هفته‌های گذشته بازار LCD همچنان داغ‌تر از بازار CRT بود


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فیلترینگ
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

5722

بازدید امروز

8

بازدید دیروز

0

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

صفحه فارسی ICTTCI

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

پاییز 1384

اشتراک