سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه فارسی ICTTCI

 

هر کس دانش خود را به رخ مردم کشد، خداوند او را روز قیامت انگشت نما کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?میلاد حسینی شفا

شنبه 84/9/5  ساعت 9:37 عصر

گوگل

شرکت جست‌وجوگر گوگل اقدام به امر خیر نموده است. بخش جدید بشردوستانه آن بنام google.org بر پروژه‌های اجتماعی در دنیا سرمایه گذاری خواهد کرد. اولین سود آن هم به توسعه منابع آبی افریقا و مبارزه با فقر اختصاص خواهد یافت. شروع این سرمایه گذاری با مبلغ 90 میلیون دلار است. از جمله پروژه‌های دردست اقدام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه گذاری به مبلغ 5میلیون دلار برای مبارزه با فقر و طرح‌های بهداشتی در دنیا
پروژه تحقیقاتی در کنیا به ارزش 400هزار دلار برای افزایش کیفیت آب روستاها
سرمایه گذاری تجاری در غنا به ارزش 500هزار دلار
مدیر مسئول این قسمت، خانم شریل سندبرگ گفته است که هدف این شرکت ارائه راه حل‌های کارگشا در جهت رفع مشکلات مالی، انرژی و محیطی است. هرچند بودجه کافی برای حل این معضلات در اختیار ندارند اما حداکثر تلاش خود را در این راستا بکار می‌گیرند.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

دوشنبه 84/8/30  ساعت 9:18 عصر

virtual city

سایت کلوب ‬به عنوان یک شهر اینترنتی (جامعه مجاری) از دی ماه سال گذشته فعالیت خود را با عضوگیری کاربران اینترنتی فارسی زبان آغاز کرده است. این شهر اینترنتی‌فارسی زبان با استقبال گسترده کاربران مواجه است.

محمدجواد شکوری‌مقدم, مدیر سایت کلوب در گفتگو باخبرگزاری ایرنا گفت: به هنگام راه‌اندازی سایت کلوب با واهمه از فیلتر شدن شروع به کار کردیم اما تاکنون دچار هیچ مشکلی حادی از این لحاظ نشده‌ایم.
وی اضافه کرد: تیم سایت کلوب کنترل شدیدی را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و بروز مشکل در این سایت اعمال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سایت کلوب زمانی آغاز به کار کرد که " اورکات " فیلتر نشده بود، افزود: با توجه به بحثهای موجود درآن زمان مبنی بر فیلتر شدن شهرهای اینترنتی، احتمال مسدود شدن " کلوب " وجود داشت.
شکوری‌مقدم ادامه داد: با فیلتر شدن اورکات و سایر شهرهای مجازی انگلیسی زبان در سال گذشته، ما با جهش ناگهانی در افزایش اعضای کلوب مواجه شدیم که این روند رشد تاکنون ادامه داشته است.
وی ارکان مد نظر برای کنترل سایت کلوب را رعایت موازین سیاسی، مذهبی و فرهنگی ایران دانست و گفت: ما روزانه حدود ‪ ۱۲۰۰‬عکس، آگهی‌ها و فروشگاه‌ها را کنترل می‌کنیم.
وی تصریح کرد: همکاری اعضای سایت در کنترل آن بسیار موثر است به طوریکه روزانه حدود ‪ ۳۰۰‬گزارش از اعضا دریافت می‌کنیم.
مدیر سایت کلوب تعداد اعضای این سایت را در زمان حاضر حدود ‪ ۱۱۵‬هزار کاربر دانست و اظهار داشت: حدود ‪ ۸۰‬هزار نفر از آنها، اعضای فعال سایت هستند به طوریکه هر دو هفته حداقل یک بار به سایت رجوع می‌کنند.
وی هدف تیم هفت نفره تشکیل‌دهنده سایت کلوب را ایجاد یک شهر اینترنتی پر ترافیک فارسی زبان دانست و تصریح کرد: در این سایت سعی کردیم به مثابه یک شهر، امکانات مختلفی را برای کاربران در محیط اینترنت فراهم کنیم.
شکوری مقدم،امکانات موجود در سایت کلوب را فروشگاه، پورتال شخصی، اخبار نیازمندیها، تبلیغات، کلوبها و ارسال ‪ SMS‬عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر حدود هفت هزار و ‪ ۵۰۰‬کلوب در ‪ ۲۲‬موضوع متنوع در سایت وجود دارد.
وی گفت : در هر هفته‌حدود ‪ ۷۰‬هزار مطلب جدید برای کلوبهاو شرکت در مباحث مطرح شده در آنها ارسال می‌شود.
وی تعداد اعضای جدید کلوب در هر روز را حدود ‪ ۶۰۰‬نفر اعلام کرد و گفت:
حدود ‪ ۲۰‬درصد از ترافیک موجود بر سایت از خارج از کشور است.
وی مهمترین مشکل پیش رو، برای ادامه فعالیت کلوب را مسایل مادی دانست و گفت: افزایش تبلیغات در سایت توانسته تا حدودی این مشکل را برطرف کند اما همچنان با هزینه‌های سنگین نگهداری سایت مواجه هستیم.
وی یکی دیگر از مسایل موجود را فرهنگ کاربران ایرانی دانست و تصریح کرد: هنوز اکثر ایرانیها، سایتهای خارجی را به سایتهای ایرانی و بومی ترجیح می‌دهند در حالیکه در سایتهای خارجی به‌دلیل فقدان پشتیبانی از زبان فارسی و مسایل فرهنگی، با مشکلاتی مواجه‌اند.
شکوری با تاکید بر اینکه "کلوب" در زمان حاضر به یک " رسانه فرهنگی" تبدیل شده‌است، بیان داشت: ما سعی کرده‌ایم همراه با مناسبتهای ملی و مذهبی لوگوی صفحه اول سایت را تغییر دهیم.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

دوشنبه 84/8/23  ساعت 5:1 عصر

چرا؟

احمدی نژاد به اجلاس تونس نرفت


به گزارش خبرگزاری ایسنا، سفر احمدی‌نژاد به کشور تونس و شرکت در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی لغو شد.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

سه شنبه 84/8/17  ساعت 5:12 عصر

تجارت الکترونیکی

نخستین پورتال فروشگاهی کشور با حضور بیش از 200 فروشگاه فعال اینترنتی و با معرفی بیش از 20 هزار کالا فعالیت خود را از مهرماه سال جاری آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، میرزایی، مدیر اجرایی طرح فروشگاه ساز اینترنتی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب که این طرح در سال 82 فعالیت خود را در قالب طرح تکفا و با حمایت دولت آغاز کرده ، اظهار داشت: این طرح با اتکا به حداقل زیر ساخت‌‏های تجارت الکترونیک موجود در کشور و با شعار هر فروشنده ایرانی یک تاجر اینترنتی است، سعی داشته بسترساز حضور تاجران و تولید‌‏کنندگان ایرانی در عرصه تجارت الکترونیکی باشد.
میرزایی ، در ادامه افزود: عدم تکمیل پروژه‌‏های مربوط به زیرساخت‌‏های تجارت الکترونیکی توسط دولت در زمان‌‏های مقرر و متوقف شدن بسیاری از آنها از یک سو و مقاومت و ترس حرکت از تجارت سنتی به تجارت الکترونیکی از سویی دیگر بزرگترین مدافع اجرایی کار بوده‌‏اند.
وی ، با بیان این مطلب که طی یک سال گذشته دستیابی به برخی از موفقیت‌‏ها ، پشتوانه ادامه و گسترش این طرح بوده، گفت: عضویت بیش از 4 هزار تاجر و تولیدکننده در فروشگاه‌‏ساز اینترنتی ایران برای تجربه عملی و آموزش الفبای تجارت الکترونیک به تنهایی از تاثیرگذاری اجرای این طرح حکایت داشته و تا بدانجا پیش رفته که در دوره‌‏های تخصصی تجارت الکترونیکی در مراکز آموزش و دانشگاهی متفاوت به عنوان ابزار آموزش تجارت الکترونیک به کار گرفته شده است.
مدیر اجرایی طرح فروشگاه ساز اینترنتی ایران ، تصریح کرد: راه‌‏اندازی بیش از 300 فروشگاه عملیاتی در 12 استان کشور نشان از گستردگی حوزه فعالیت این طرح داشته و در حال حاضر فروشگاه ساز اینترنتی ایران با حضور بیش از 300 فروشگاه اینترنتی ، شاهد بیشترین حضور یکپارچه تاجران ایرانی در عرصه تجارت الکترونیکی است.
وی ، خاطرنشان کرد: جذب بیش از یک میلیون مخاطب و بازدیدکننده در سایت‌‏های راه‌‏اندازی شده توسط فروشگاه ساز اینترنتی ایران باعث شده که از سوی بسیاری از تاجران و تولید‌‏کنندگان این عرصه از موفقیت حرکت‌‏های خود در میان مدت و حتی کوتاه مدت مطمئن شده و از سوی دیگر نشانه آمادگی جامعه ایرانی در پذیرش پدیده‌‏های جدید تکنولوژی و تجاری است.
میرزایی ، عنوان کرد: گسترش سیستم‌‏های پرداخت الکترونیکی فروشگاه‌‏های راه‌‏اندازی شده با حضور درگاه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان و سرویس حواله اینترنتی بانک ملت توانسته گزینه‌‏های بیشتری را در اختیار خریداران و مدیران فروشگاه جهت انجام ONLINE تعاملات مالی خود قرار دهد.
وی ، افزود: جذب مجموعه‌‏هایی از بدنه دولت برای ورود به عرصه تجارت الکترونیک مانند وزارت راه و سازمان نقشه‌‏برداری نشانه‌‏ای از آمادگی بدنه دولت برای ارایه کالا و خدمات خود به مردم از کانال تجارت الکترونیکی بوده و فروش بیش از دو میلیارد ریال کالا در فروشگاه‌‏های ایجاد شده و کسب درآمد برای مدیران آنها موجب شده اگر چه نسبت به کل تجارت کشور سهم ناچیزی باشد ، اما نقطه شروع قابل اعتنایی برای فعالین مختلف حوزه‌‏های اقتصادی کشور شود.
وی ، خاطرنشان کرد: در کنار کلیه دست‌‏آوردهای فوق ، دغدغه معرفی فروشگاه‌‏های اینترنتی فعال و کالاهای ارایه شده توسط آنها در دنیای اینترنت موجب شد تا نخستین پورتال فروشگاهی کشور با آدرس WWW.ENTE KHAB.COM با حضور بیش از 200 فروشگاه فعال اینترنتی و با معرفی بیش از 20 هزار کالا راه‌‏اندازی شده و فعالیت خود را از مهرماه سال جاری آغاز کند.
مدیر اجرایی طرح فروشگاه ساز ینترنتی ایران، تصریح کرد: در حال حاضر این پورتال فروشگاهی بیشتر از بزرگترین فروشگاه‌‏های زنجیره‌‏ای کشور کالا برای عرضه و معرفی به خریداران دارد.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

سه شنبه 84/8/10  ساعت 2:57 عصر

گزارشی از بازار کامپیوتر

 اگر در هفته‌های گذشته پیگیر اخبار بازار کامپیوتر بودید حتما در جریان هستید که با شروع ماه رمضان طبق رسم هر ساله با کسادی و رکود مواجه بود. متاسفانه در هفته گذشته نیز این کسادی ادامه داشت چه بسا که اوضاع بازار خراب‌تر نیز شده بود چون هفته گذشته به دلیل تقارن با شب‌های احیا بازار خرید و فروش نیز کساد بود.

به گفته آقازاده مدیرعامل شرکت همراه سیستم طلایه در روزهای شنبه و یکشنبه بازار بدی نداشتیم ولی از روز دوشنبه تا آخر هفته بازار خوب نبود و با رکود پی در پی مواجه بودیم. تنها خرید و فروشی هم که صورت گرفت مربوط به بازار CPU بود و تقاضا برای خرید CPU بالا بود.
به گفته آگاهان بازار پیش‌بینی می‌شود که طی هفته جاری بازار بهبود یابد و خریدهای اماکن دولتی و استفاده‌کنندگان عادی تجهیزات کامپیوتری طبق روال گذشته درآید.

لپ‌تاپ‌های جدید
بازار لپ‌تاپ‌ها هم تابع سایر تجهیزات بازار بوده و دچار همان سکون و کسادی بوده ولی یک مدل لپ‌تاپ‌ وارد بازار شده که اوضاع‌بازار لپ‌تاپ‌های قدیمی با مارک‌های HP، توشیبا و غیره را خراب کرده چون لپ‌تاپ‌های جدید هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت با لپ‌تاپ‌های قدیمی متفاوت است به این صورت که این لپ‌تاپ‌های جدید با قیمتی ارزان ارائه می‌شود همچنین دارای خصوصیاتی همچون ضد ضربه و ضد آب بودن آنها باعث شده کهuser ها به سمت لپ‌تاپ‌های جدید روی بیاورند و این امر نیز کسادی و عدم تقاضا برای خرید لپ‌تاپ ها با مارک‌های قدیمی را در پی دارد و به قول معروف لپ‌تاپ‌های قدیمی روی دست فروشندگان می‌ماند.

از تجهیزات شبکه چه خبر؟
در بخش تجهیزات شبکه نیز همانند سیار قطعات و تجهیزات با کسادی و رکود مواجه بودیم اما یک تحرک و تحولی که صورت پذیرفت مربوط به بازار کابل‌های <بلدن> بود.
همان طور که می‌دانیم این کابل‌های شبکه از پرمصرف‌ترین کابل‌های مورد استفاده است و مراکز و سازمان‌های دولتی جهت رفع نیازشان و همچنینuser ها مردم عادی از این کابل‌ها استقبال خوبی دارند، اما این مدل از کابل‌ها که اورجینال و اصل آن نیز هست طی هفته گذشته در بازار کمیاب شده چون همانطور که ذکر شد تقاضا برای خرید آن زیاد است.
در بازار مادربردها نیز این مساله به چشم می‌خورد که تقاضا برای خرید مدل LGA بیشتر مصرف‌کنندگان چه نهادها و سازمان‌های دولتی و چه مردم عادی بالا است و CPU سوکت 478 P در بازار کمیاب شده که تقاضا برای خرید این مدل از CPU کم است اما در عوض بیشتر خریداران به خرید CPU مدل777 LGA روی آورده‌اند.

مانیتور LCD همچنان داغ‌
همان طور که طی هفته‌‌های گذشته اشاره شد کلا بازار مانیتورهای LCD داغ است و این روند همین طور ادامه دارد و خرید و فروش به نحو خوبی صورت می‌گیرد و تقاضا برای این مدل از مانیتورها بالا است اما بازار مانیتورهای CRT فوق‌العاده بد است و تقاضا بسیار کم است. دیگر، شرکت‌های تولیدکننده مانیتورهای CRT از جمله هاسنول، سامسونگ و LG می‌بایست که فقط به تولید مانیتورهای LCD فکر کنند و به تولید تجهیزات دیگر نیندیشند اما این شرکت‌‌ها به این کار تمایلی ندارند چون تولید فقط مانیتورهای‌ LCD دارای سود پایینی است ولی تولید مانیتورهای CRT برای شرکت‌‌های تولیدکننده با سود بالایی همراه است. ولی به هر حال طی هفته‌های گذشته بازار LCD همچنان داغ‌تر از بازار CRT بود


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

چهارشنبه 84/8/4  ساعت 1:14 عصر

گزارش تصویری: جشن برای یکصدمیلیون بار دانلود فایرفاکس

به مناسبت یکصد میلیون بار دانلود مرورگر فایرفاکس، اعضای گروه لینوکس دانشگاه ایالتی oregon جشنی برپا کردند. آنها با فرستادن بالنی به هوا که پرچم فایرفاکس به پایین آن متصل بود، شادی خود را نشان دادند. عکس‌های ویژه این جشن را ببینید:







ff1.jpg

ff2.jpg
مندی هاکسمن، رون رین هارت و مت ویهدور فرفیل از اعضای تیم راه‌اندازی Oregon ناسا به مسئولان جشن برای آماده‌سازی بالن کمک می کنند. این بالن تا ارتفاع 10000 پایی بالا رفت، در حالی که لوگوی فایرفاکس را در پشت خود حمل می کرد.


ff3.jpg
کپسول‌های هلیوم برای راه‌اندازی بالن. برچسب ویندوز بر روی این لپ تاپ کمی ناامید کننده است.

ff4.jpg
به افتخار پنجاهمین میلیون دانلود فایرفاکس، چند هنرمند فایرفاکس دوست در محوطه جلوی مدرسه لوگوی 30 فوتی فایرفاکس را کشیده بودند.


ff5.jpg
غروب آفتاب روز جشن


ff6.jpg
گروهی از حاضران برای اظهار خوشحالی بر روی بدن خود نقاشی کرده بودند.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

چهارشنبه 84/7/27  ساعت 9:46 عصر

WSIS

مدیر مرکز پژوهش‌های ارتباطات: هنوز دولت جدید نسبت به حوزه جامعه اطلاعاتی تصمیمی‌ را اتخاذ نکرده است و مشخص نیست، ایران هم مانند دوره قبل در یک هیئت عالی رتبه از سران دولت از جمله رییس جمهور در این اجلاس شرکت می‌کند یا نه؟




مدیر مرکز پژوهش‌های ارتباطات(علامه) معتقد است که‌ از شرایط مطلوب دوره قبل برای حضور دردومین مرحله اجلاس جهانی سران درباره جامعه‌ی اطلاعاتی تونس برخوردار نیستیم.
حسین ابراهیم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی فعالیت‌های ایران برای شرکت در دومین مرحله اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی تونس‌، اظهار داشت: تحرک مجموعه هیئت ایرانی برای شرکت در اجلاس WSIS و ارائه دستاوردهای ایران در این زمینه‌، نسبت به دوره قبل که در سال 2003 در ژنو برگزارشد، بسیار کمتر است، به طوری که تنها چند هفته به برگزاری دومین مرحله اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی باقی مانده است، اما هنوز مشخص نیست ایران چه برنامه‌ای برای مشارکت در این اجلاس دارد.
وی افزود: هنوز دولت جدید نسبت به حوزه جامعه اطلاعاتی تصمیمی‌ را اتخاذ نکرده است و مشخص نیست، ایران هم مانند دوره قبل در یک هیئت عالی رتبه از سران دولت از جمله رییس جمهور در این اجلاس شرکت می‌کند یا نه؟

به عقیده وی، با توجه به این که شورای عالی اطلاع‌رسانی دچار تغییراتی نشده است و همچنین پیگیر فعالیت‌های ایران در حوزه WSIS است. به نظر می‌رسد ، برنامه‌های کشور همانند دوره قبل باشد.
مدیر مرکز پژوهش‌های ارتباطات با اشاره به این‌که برای حضور در اجلاس تونس از شرایط مطلوبی برخوردار نیستم‌، تصریح کرد: شواهد موجود نشان می‌دهد اجلاس WSIS تونس از اهمیت بالایی همانند اجلاس ژنو، برای سران دولت‌ها، برخوردار نیست، چرا که در اجلاس WSIS ژنو و در ادامه در نشست‌های مقدماتی اجلاس WSIS تونس بیشتر مسائل مرتبط با جامعه اطلاعاتی جمع بندی و نهایی شده است و تنها دو موضوع مدیریت اینترنت، مکانیزم‌هایی پیگیری مفاد WSIS باقی مانده است.

وی افزود: شاید تصمیم‌گیری درباره مباحث کلی WSIS در دوره قبل، و تنها باقی ماندن دو موضوع سبب شود سران دولت‌ها در سطح عالی در این اجلاس شرکت نکنند، بنابر این ضرورتی ندارد سران دولت‌ها در این اجلاس حضور فعالی داشته باشند ، آنچه مهم است نهادهای مدنی و بخش خصوصی باید در این اجلاس نقش چشم‌گیری داشته باشند و در واقع با تعامل بخش دولتی ونهادهای مدنی و بخش خصوصی می‌توان دستاوردهای شایسته‌ای از ایران را در این اجلاس ارائه کرد.

اگراجلاسWSIS تونس به اهدافش برسد، دستاوردهای خوبی برای کشورهای جهان سوم خواهد داشت
محمد سلیمانی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات با «مولودی الساکری» سفیر تونس دیدار وگفت‌وگو کرد.
به گزارش ایسنا از روابط عمومی‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد سلیمانی در این دیدار، ضمن بیان روابط خوب دو کشور افزود: در چند سال اخیر توافقاتی بین دو کشور صورت گرفته و امیدواریم در عملی کردن و گام برداشتن در راه تحقق آن بیش از پیش همکاری داشته باشیم.
وی عملکرد کشور تونس را در بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در زمینه‌های آموزشی و انتقال تکنولوژی با همکاری بخش خصوصی و دولتی می‌توانیم همکاری بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان فعالیت کمیته‌ی ایرانی در برگزاری اجلاس جامعه‌ی اطلاعاتی WSIS که در کشور تونس برگزار می‌شود گفت: اکثر کشورهای دنیا خواستار خارج شدن اینترنت از حاکمیت انحصارگرانه هستند، اگر این اجلاس به اهداف خود برسد دستاوردهای خوبی را برای کشورهای جهان سوم خصوصا کشورهای مسلمان و عربی در پی خواهد داشت.



نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

سه شنبه 84/7/26  ساعت 12:22 عصر

ویروس

آنتی ویروس پاندا در گزارش هفتگی خود از ویروس هاس اینترنتی یک کرم با نام Sdbot.FHG و سه تروجان Multidropper.AYC، Tahen.A و Tahen.B را مورد بررسی قرار داده است.

Sdbot.FHG کرمی است از خانواده پرکار و بدنام Sdbot که عملکردی مانند یک تروجان backdoor دارد؛ به این معنی که برای دریافت فرمان های از راه دور، به چندین سرور IRC وصل می شود و می تواند خود به خود فایل هایی را داونلود کند و اجرا کند. این کرم اینترنتی برای انتشار خود از LSASS، RPC DCOM و حفره های امنیتی Plug and Play بهره می برد؛ به همین دلیل به کاربران توصیه می شود برای پیشگیری از آلودگی به این نوع بدافزار، سیستم خود را مرتب به روز کنند و از نرم افزار های امنیتی مناسب استفاده نمایند.
Multidropper.AYC تروجانی است که به عنوان مدخلی برای ورود سایر بدافزارها به کامپیوتر عمل می کند. این تروجان پس از آلوده کردن کامپیوتر، تروجان دیگری به نام Siboco.A و نرم افزار جاسوسی Omi را نصب می کند. این دو بدافزار فعالیت های مخرب زیادی انجام می دهند: از جمله نمایش مکرر پنجره های pop-up، داونلود کردن فایل، اتصال به سایت های دیگر و حتی از کار انداختن پروسه EXPLORER.EXE.
Tahen.A و Tahen.B تروجان هایی هستند که روی کنسول بازی های ویدیویی تاثیر می گذارند و NintendoDS هدف اصلی آنهاست. این تروجان ها وانمود می کنند که برنامه ای اجرایی مناسب برای کنسول بازی هستند و پس از آن که کاربر آنها را نصب کرد، بخش های از نرم افزارهای شرکتی را بازنویسی می کنند به طوری که کنسول پس از یک بار خاموش شدن دیگر نتواند شروع به کار کند. Tahen.A از طریق فایلی به نام R0MLOADER.NDS و Tahen.B نیز با استفاده از فایل های TAIHEN.ZIP یا TAIHEN.NDS این کار را انجام می دهند و می توانند کنسول های نینتندوی DS، G6، XGFLASH، SuperFlash و GBAMP را آلوده کنند.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

سه شنبه 84/7/19  ساعت 4:17 عصر

خبر متفاوت از نوع هسته ای

یکی از مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی گفته است که ایران حاضر است پیشنهاد آفریقای جنوبی برای برون رفت از بن بست موجود در مذاکرات هسته ای با اروپا را بپذیرد.

طبق این پیشنهاد ایران مواد خام اورانیوم معروف به کیک زرد را از آفریقای جنوبی وارد می کند و آن را در تاسیسات اصفهان به گاز اورانیوم تبدیل می سازد و بعد این گاز را به آفریقای جنوبی بازمی گرداند.

علی آقا محمدی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا برای اولین بار گفت که جمهوری اسلامی حاضر است در طول مذاکرات آینده با کشورهای اروپایی این پیشنهاد را بپذیرد.


نظر شما( )
?میلاد حسینی شفا

دوشنبه 84/7/18  ساعت 8:28 عصر

همه جا ICT

توسعهءICT در وزارت تعاون 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات وزارت تعاون گفت: طبق برآورد انجام شده تا پایان سال جاری در صورت تامین تجهیزات و ارایه‌ی بسترمناسب توسط دیتا، شبکه‌ی رایانه‌یی وزارت تعاون به طور کامل زیر بار خواهد رفت.

دکتر «سعیدقاضی مغربی» در گفت‌وگو‌ی تفصیلی با خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از طراحی شبکه‌ی رایانه‌یی وزارت تعاون ، تاکنون خطوط ارتباطی تهران با استان‌های همدان ،ایلام و سمنان ، آماده‌ی راه اندازی شده و در حال بهره برداری می‌باشد، همچنین مناقصه‌ی خرید تجهیزات جهت سایر ادرات کل نیز برگزار شده و عقد قرارداد با شرکت مخابرات در رابطه با 21 استان دیگر نیز در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان این که وزارت تعاون متولی بسترسازی جهت تشکیل وساماندهی تعاونی‌ها به عنوان مهم‌ترین رکن در توسعه‌ی اقتصادی جمهوری اسلامی‌ایران است،گفت: آموزش و ترویج تعاون با تفهیم روش‌ها و برنامه‌های مختلف تعاونی، اجرای آن قسمت از قوانین و مقررات بخش تعاونی که مجری آن دولت می‌باشد ونظارت برحسن اجرای آن‌ها، ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه‌ی فعالیت‌های تولیدی تعاونی‌ها، ایجاد زمینه‌های همکاری بین تعاونی‌ها، همچنین اتحادیه‌های تعاونی ما بین بخش تعاون و سایر بخش‌های اقتصادی از جمله وظایف آن می‌باشد.

وی تشویق و هدایت عموم مردم و شوراهای اسلامی‌ کشور به همکاری تهیه‌ی لوایح قانونی و اساس‌نامه‌های تعاونی‌ها درچارچوب قوانین جلب حمایت‌ها، تسهیلات و امکانات دولتی و عمومی‌ برای بخش تعاونی، رسیدگی به شکایات اعضا در حد امکان ، سیاست‌گذاری، تعیین خط مشی ، فراهم آوردن زمینه‌ی بازاریابی و صدور تولیدات تعاونی‌ها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

قاضی، تاکید کرد: تقویت این نهاد نه تنها موجب تقویت زیرساخت‌های اقتصادی است بلکه گامی مهم جهت مشارکت مردم به عنوان سهامداران عمده در عرصه‌های اقتصادی و ایجاد انگیزه در آن‌ها و هم افزایی پتانسیل‌های تخصصی کشور به منظور ارزش آفرینی ، رشد و در نهایت پیاده سازی عدالت اجتماعی در جامعه می‌باشد.

مدیرکل دفتر آمارو اطلاعات وزارت تعاون گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند به عنوان مهم ترین ابزار توانمند‌سازی، زمینه را برای توسعه و رشد سریع این وزارتخانه فراهم نموده و تصمیم گیران، تصمیم سازان و کلیه‌ی مسوولان اجرایی را درجهت نیل به اهداف و اولویت‌های این نهاد مردمی یاری رساند.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فیلترینگ
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

5712

بازدید امروز

1

بازدید دیروز

0

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

صفحه فارسی ICTTCI

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

پاییز 1384

اشتراک