سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفحه فارسی ICTTCI

 

با پاداش دادن به نیکوکار بدکار را بیازار . [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?میلاد حسینی شفا

دوشنبه 84/8/30  ساعت 9:18 عصر

virtual city

سایت کلوب ‬به عنوان یک شهر اینترنتی (جامعه مجاری) از دی ماه سال گذشته فعالیت خود را با عضوگیری کاربران اینترنتی فارسی زبان آغاز کرده است. این شهر اینترنتی‌فارسی زبان با استقبال گسترده کاربران مواجه است.

محمدجواد شکوری‌مقدم, مدیر سایت کلوب در گفتگو باخبرگزاری ایرنا گفت: به هنگام راه‌اندازی سایت کلوب با واهمه از فیلتر شدن شروع به کار کردیم اما تاکنون دچار هیچ مشکلی حادی از این لحاظ نشده‌ایم.
وی اضافه کرد: تیم سایت کلوب کنترل شدیدی را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و بروز مشکل در این سایت اعمال می‌کند.
وی با اشاره به اینکه سایت کلوب زمانی آغاز به کار کرد که " اورکات " فیلتر نشده بود، افزود: با توجه به بحثهای موجود درآن زمان مبنی بر فیلتر شدن شهرهای اینترنتی، احتمال مسدود شدن " کلوب " وجود داشت.
شکوری‌مقدم ادامه داد: با فیلتر شدن اورکات و سایر شهرهای مجازی انگلیسی زبان در سال گذشته، ما با جهش ناگهانی در افزایش اعضای کلوب مواجه شدیم که این روند رشد تاکنون ادامه داشته است.
وی ارکان مد نظر برای کنترل سایت کلوب را رعایت موازین سیاسی، مذهبی و فرهنگی ایران دانست و گفت: ما روزانه حدود ‪ ۱۲۰۰‬عکس، آگهی‌ها و فروشگاه‌ها را کنترل می‌کنیم.
وی تصریح کرد: همکاری اعضای سایت در کنترل آن بسیار موثر است به طوریکه روزانه حدود ‪ ۳۰۰‬گزارش از اعضا دریافت می‌کنیم.
مدیر سایت کلوب تعداد اعضای این سایت را در زمان حاضر حدود ‪ ۱۱۵‬هزار کاربر دانست و اظهار داشت: حدود ‪ ۸۰‬هزار نفر از آنها، اعضای فعال سایت هستند به طوریکه هر دو هفته حداقل یک بار به سایت رجوع می‌کنند.
وی هدف تیم هفت نفره تشکیل‌دهنده سایت کلوب را ایجاد یک شهر اینترنتی پر ترافیک فارسی زبان دانست و تصریح کرد: در این سایت سعی کردیم به مثابه یک شهر، امکانات مختلفی را برای کاربران در محیط اینترنت فراهم کنیم.
شکوری مقدم،امکانات موجود در سایت کلوب را فروشگاه، پورتال شخصی، اخبار نیازمندیها، تبلیغات، کلوبها و ارسال ‪ SMS‬عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر حدود هفت هزار و ‪ ۵۰۰‬کلوب در ‪ ۲۲‬موضوع متنوع در سایت وجود دارد.
وی گفت : در هر هفته‌حدود ‪ ۷۰‬هزار مطلب جدید برای کلوبهاو شرکت در مباحث مطرح شده در آنها ارسال می‌شود.
وی تعداد اعضای جدید کلوب در هر روز را حدود ‪ ۶۰۰‬نفر اعلام کرد و گفت:
حدود ‪ ۲۰‬درصد از ترافیک موجود بر سایت از خارج از کشور است.
وی مهمترین مشکل پیش رو، برای ادامه فعالیت کلوب را مسایل مادی دانست و گفت: افزایش تبلیغات در سایت توانسته تا حدودی این مشکل را برطرف کند اما همچنان با هزینه‌های سنگین نگهداری سایت مواجه هستیم.
وی یکی دیگر از مسایل موجود را فرهنگ کاربران ایرانی دانست و تصریح کرد: هنوز اکثر ایرانیها، سایتهای خارجی را به سایتهای ایرانی و بومی ترجیح می‌دهند در حالیکه در سایتهای خارجی به‌دلیل فقدان پشتیبانی از زبان فارسی و مسایل فرهنگی، با مشکلاتی مواجه‌اند.
شکوری با تاکید بر اینکه "کلوب" در زمان حاضر به یک " رسانه فرهنگی" تبدیل شده‌است، بیان داشت: ما سعی کرده‌ایم همراه با مناسبتهای ملی و مذهبی لوگوی صفحه اول سایت را تغییر دهیم.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فیلترینگ
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

5719

بازدید امروز

5

بازدید دیروز

0

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم


 لوگوی وبلاگ

صفحه فارسی ICTTCI

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

پاییز 1384

اشتراک